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K.R. Cornett is a lecturer and academic advisor in the department of Radio, Film and Television at Northwestern. She is interested in the politics of everyday life and its representation in American cinema and visual culture. Her dissertation, Out of the Blur of the Background, is an examination of landscape and spatiality in independent American Cinema between 1969 and 1984.

K.R. Cornett est maître de conférence et conseillère académique dans le département de Radio, Film, et Télévision à Northwestern. Elle s’intéresse à la politique de tous les jours et à sa représentation dans le cinéma et la culture visuelle américains. Sa thèse, Out of the Blur of the Background, examine le paysage et la spatialité dans le cinéma américain indépendent entre 1969 et 1984.


Adam Charles Hart is a Visiting Assistant Professor in Film Studies at the University of Pittsburgh. His book, Monstrous Forms: Moving-Image Horror Across Media is forthcoming from Oxford University Press. His work has appeared in The New Review of Film and Television and A Companion to the Horror Film (Wiley, 2014), with articles forthcoming in The Journal of Cinema and Media Studies and Discourse.

Adam Charles Hart est professeur adjoint attaché au département d’études du film à l’université de Pittsburgh. Son livre Monstrous Forms: Moving-Image Horror Across Media va être publié à Oxford University Press. Ses recherches ont paru dans The New Review of Film and Television et A Companion to Horror Films (Wiley, 2014), d’autres articles vont paraître dans le Journal of Cinema and Media Stories et Discourse.


Nathan Holmes is a Visiting Assistant Professor of Cinema Studies at SUNY Purchase College. His research and writing focuses on urban visual culture and history, the political imagination of mass culture, and film/media and the environment. He is the author of Welcome to Fear City: Crime Film, Crisis, and the Urban Imagination (SUNY Press, 2018) and has essays published or forthcoming in New Review of Film and Television Studies, Thinking in the Dark: Cinema, Theory Practice (Rutgers 2016), and Race, Ethnicity, and the Suburbs in American Film (SUNY Press). He is currently an editor at Mediapolis: Journal of Cities and Culture.

Nathan Holmes est professeur adjoint attaché au département d’études du cinéma au Purchase College de SUNY. Ses recherches et ses publications se concentrent sur la culture et l’histoire visuelles urbaines , l’imagination politique de la culture de masse et la relation entre le film, les média et l’environnement. Il est l’auteur de Welcome to Fear City: Crime Film, Crisis, and the Urban Imagination (SUNY Press, 2018). Il a également des essais publiés ou sur le point de paraître dans la New Review of Film and Television Studies, Thinking in the Dark: Cinema, Theory Practice (Rutgers, 2016) et Race, Ethnicity, and the Suburbs in American Films (SUNY Press). Il est à présent éditeur à Mediapolis: Journal of Cities and Culture.


Fraser McCallum is an interdisciplinary artist living and working in Toronto, on the traditional territories of the Mississaugas of the Credit River, Anishinaabe, Haudenosaunee, and Métis peoples. He holds a Master of Visual Studies from the University of Toronto and was a recent participant in Demos: Life in Common at the Banff Centre (2015) and the Curatorial Incubator at Vtape (2013). His work has been exhibited at The Art Museum at the University of Toronto, Modern Fuel, Xpace Cultural Centre, and widely in Toronto. Fraser’s work has been supported by the Ontario Arts Council and Toronto Arts Council.

Fraser McCallum est un artiste interdisciplinaire qui vit et travaille à Toronto, sur les territoires traditionnels des peuples Mississaugas de la Credit River, Anishinaabe, Haudenosaunee et Métis. Il détient un diplôme de maîtrise en arts visuels de l’Université de Toronto et a récemment participé à Demos: Life in Common au Banff Centre (2015) et au Curatorial Incubator à Vtape (2013). Ses oeuvres ont été exposées au Musée d’Art de l’Université de Toronto, au centres culturels Modern Fuel, Xpace, et dans de nombreux autres endroits à Toronto. Le travail de Faser est financé par le Conseil des Arts de l’Ontario et le Conseil des Arts de Toronto.


Andrew Pendakis is an Associate Professor of Theory and Rhetoric at Brock University and a Research Fellow at the Shanghai University of Finance and Economics. His essays on topics ranging from dialectics to plastics have appeared in South Atlantic Quarterly, Jacobin, Third Text, E-Flux, Critical Inquiry, and other journals. He is also a co-editor of Contemporary Marxist Theory: A Reader, The Bloomsbury Companion to Marx, and the John Hopkins Guide to Theory.

Andrew Pendakis est professeur agrégé de Théorie et de Réthorique à Brock University ainsi que membre de l’Université de finances et d’économie de Shangaï. Ses essais sur des sujets allant de la dialectique au plastique ont paru dans South Atlantic Quarterly, Jacobin, Third Text, E-Flux, Critical Inquiry et autres journaux académiques. Il est également co-éditeur de Contemporary Marxist Theory: A reader, The Bloomsbury Companion to Marx, et du Johns Hopkins Guide to Theory.


Kaitlin Pomerantz is a visual artist, writer and educator based in Philadelphia. Her interdisciplinary work explores transitional landscape, land use, and the relationship between humans and nature. Pomerantz has recently participated in place-based residencies including Land Arts of the American West (Texas and South West USA), Cabin Time (Sierra Nevadas) and Lugo Land (Lugo, Italy). She has most recently shown work at Sierra Nevada College, Nevada; Texas Tech Museum, Lubbock, Texas; Fjord Gallery and Little Berlin, Philadelphia. Pomerantz was part of Philadelphia’s public art festival, Monument Lab, for which she did a project about stoops. Pomerantz is co-facilitator of the botanical arts project, WE THE WEEDS and an editor at Title Magazine. She received her BA in art history from University of Chicago, a post-baccalaureate certificate in painting from Pafa, and her MFA in interdisciplinary visual art from University of Pennsylvania. She has taught and lectured at Pafa, Moore College of Art, University of Pennsylvania and Haverford College.

Kaitlin Pomerantz est artiste visuelle, auteure, et éducatrice basée à Philapdelphie. Son travail interdisciplinaire explore le paysage traditionnel, l’utilisation du terrain et la relation entre les humains et la nature. Pomerantz a récemment participé à des résidences sur site tels que Land Arts of the American West (au Texas et dans le sud-ouest des Etats-Unis), Cabin Time (Sierra Nevada), et Lugo Land (à Lugo en Italie). Plus récemment elle a exposé des oeuvres au Sierra Nevada College dans le Nevada, au Texas Tech Museum de Lubbock au Texas, à la Fjord Gallery et à Little Berlin à Philadelphie. Pomerantz a fait partie du Monument Lab au festival d’art public de Philadelphie pour lequel elle a réalisé un projet sur les vérandas. Pomerantz est co-animatrice du projet d’art botanique, WE THE WEED et éditrice à Title Magazine. Elle a reçu sa license en histoire de l’art à l’Université de Chicago, un certificat post-baccalauréat en peinture de Pafa et son MFA en art visuel interdisciplinaire de l’Université de Pennsylvanie. Elle a enseigné et donné des conférences à Pafa, au Moore College of Art, à l’Université de Pennsylvanie et à Haverford College.


Seb Roberts is a composer and sound engineer based in Toronto, Canada. He is currently completing his MA studies at York University’s Humanities Department. In November of 2018, his improvisation duo with Juliana Pivato, Private Robots, will release their debut album, Poets Barrio TV, on Montréal’s Squint _ _ _ _ _ _ _ Press.

Seb Roberts est un compositeur et ingénieur du son basé à Toronto au Canada. Il termine actuellement ses études de maîtrise au départment des humanités à York University. En novembre 2018, son duo d’improvisation avec Juliana Pivato, “Private Robots”, sortira son premier album, Poet Barrio TV, chez Squint _ _ _ _ _ _ _ Press de Montréal.


Colin Williamson is an Assistant Professor of Film and Screen Studies at Pace University (NYC). His research focuses on animation and special effects, early cinema, media archaeology, film theory, and nonfiction film. He is the author of Hidden in Plain Sight: An Archaeology of Magic and the Cinema (Rutgers University Press, 2015), and has published articles and essays in such edited collections and journals as Thinking in the Dark: Cinema, Theory, Practice (Rutgers University Press, 2016), animation: an interdisciplinary journalLeonardo: Journal of Arts, Sciences, and Technology, and The Moving Image.

Colin Williamson est professeur adjoint d’études du film et de l’écran à Pace University (NYC). Sa recherche se concentre sur l’animation, les effets spéciaux, les débuts du cinéma, l’archéologie des média, la théorie du film, et le film de non-fiction. Il est l’auteur de Hidden in Plain Sight: An Archaeology of Magic and the Cinema (Rutgers University Press, 2015) et il a publié des articles et des essais dans des collections et journaux académiques tels que Thinking in the Dark: Cinema, Theory, Practice (Rutgers University Press, 2016), Animation: an Interdisciplinary Journal, Leonardo: Journal of Arts, Sciences, and Technology et The Moving Image.