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K.R. Cor­nett is a lec­tur­er and aca­d­e­m­ic advi­sor in the depart­ment of Radio, Film and Tele­vi­sion at North­west­ern. She is inter­est­ed in the pol­i­tics of every­day life and its rep­re­sen­ta­tion in Amer­i­can cin­e­ma and visu­al cul­ture. Her dis­ser­ta­tion, Out of the Blur of the Back­ground, is an exam­i­na­tion of land­scape and spa­tial­i­ty in inde­pen­dent Amer­i­can Cin­e­ma between 1969 and 1984.

K.R. Cor­nett est maître de con­férence et con­seil­lère académique dans le départe­ment de Radio, Film, et Télévi­sion à North­west­ern. Elle s’intéresse à la poli­tique de tous les jours et à sa représen­ta­tion dans le ciné­ma et la cul­ture visuelle améri­cains. Sa thèse, Out of the Blur of the Back­ground, exam­ine le paysage et la spa­tial­ité dans le ciné­ma améri­cain indépen­dent entre 1969 et 1984.


Adam Charles Hart is a Vis­it­ing Assis­tant Pro­fes­sor in Film Stud­ies at the Uni­ver­si­ty of Pitts­burgh. His book, Mon­strous Forms: Mov­ing-Image Hor­ror Across Media is forth­com­ing from Oxford Uni­ver­si­ty Press. His work has appeared in The New Review of Film and Tele­vi­sion and A Com­pan­ion to the Hor­ror Film (Wiley, 2014), with arti­cles forth­com­ing in The Jour­nal of Cin­e­ma and Media Stud­ies and Dis­course.

Adam Charles Hart est pro­fesseur adjoint attaché au départe­ment d’études du film à l’université de Pitts­burgh. Son livre Mon­strous Forms: Mov­ing-Image Hor­ror Across Media va être pub­lié à Oxford Uni­ver­si­ty Press. Ses recherch­es ont paru dans The New Review of Film and Tele­vi­sion et A Com­pan­ion to Hor­ror Films (Wiley, 2014), d’autres arti­cles vont paraître dans le Jour­nal of Cin­e­ma and Media Sto­ries et Dis­course.


Nathan Holmes is a Vis­it­ing Assis­tant Pro­fes­sor of Cin­e­ma Stud­ies at SUNY Pur­chase Col­lege. His research and writ­ing focus­es on urban visu­al cul­ture and his­to­ry, the polit­i­cal imag­i­na­tion of mass cul­ture, and film/media and the envi­ron­ment. He is the author of Wel­come to Fear City: Crime Film, Cri­sis, and the Urban Imag­i­na­tion (SUNY Press, 2018) and has essays pub­lished or forth­com­ing in New Review of Film and Tele­vi­sion Stud­ies, Think­ing in the Dark: Cin­e­ma, The­o­ry Prac­tice (Rut­gers 2016), and Race, Eth­nic­i­ty, and the Sub­urbs in Amer­i­can Film (SUNY Press). He is cur­rent­ly an edi­tor at Medi­apo­lis: Jour­nal of Cities and Cul­ture.

Nathan Holmes est pro­fesseur adjoint attaché au départe­ment d’études du ciné­ma au Pur­chase Col­lege de SUNY. Ses recherch­es et ses pub­li­ca­tions se con­cen­trent sur la cul­ture et l’histoire visuelles urbaines , l’imagination poli­tique de la cul­ture de masse et la rela­tion entre le film, les média et l’environnement. Il est l’auteur de Wel­come to Fear City: Crime Film, Cri­sis, and the Urban Imag­i­na­tion (SUNY Press, 2018). Il a égale­ment des essais pub­liés ou sur le point de paraître dans la New Review of Film and Tele­vi­sion Stud­ies, Think­ing in the Dark: Cin­e­ma, The­o­ry Prac­tice (Rut­gers, 2016) et Race, Eth­nic­i­ty, and the Sub­urbs in Amer­i­can Films (SUNY Press). Il est à présent édi­teur à Medi­apo­lis: Jour­nal of Cities and Cul­ture.


Fras­er McCal­lum is an inter­dis­ci­pli­nary artist liv­ing and work­ing in Toron­to, on the tra­di­tion­al ter­ri­to­ries of the Mis­sis­saugas of the Cred­it Riv­er, Anishi­naabe, Hau­denosaunee, and Métis peo­ples. He holds a Mas­ter of Visu­al Stud­ies from the Uni­ver­si­ty of Toron­to and was a recent par­tic­i­pant in Demos: Life in Com­mon at the Banff Cen­tre (2015) and the Cura­to­r­i­al Incu­ba­tor at Vtape (2013). His work has been exhib­it­ed at The Art Muse­um at the Uni­ver­si­ty of Toron­to, Mod­ern Fuel, Xpace Cul­tur­al Cen­tre, and wide­ly in Toron­to. Fraser’s work has been sup­port­ed by the Ontario Arts Coun­cil and Toron­to Arts Coun­cil.

Fras­er McCal­lum est un artiste inter­dis­ci­plinaire qui vit et tra­vaille à Toron­to, sur les ter­ri­toires tra­di­tion­nels des peu­ples Mis­sis­saugas de la Cred­it Riv­er, Anishi­naabe, Hau­denosaunee et Métis. Il détient un diplôme de maîtrise en arts visuels de l’Université de Toron­to et a récem­ment par­ticipé à Demos: Life in Com­mon au Banff Cen­tre (2015) et au Cura­to­r­i­al Incu­ba­tor à Vtape (2013). Ses oeu­vres ont été exposées au Musée d’Art de l’Université de Toron­to, au cen­tres cul­turels Mod­ern Fuel, Xpace, et dans de nom­breux autres endroits à Toron­to. Le tra­vail de Fas­er est financé par le Con­seil des Arts de l’Ontario et le Con­seil des Arts de Toron­to.


Andrew Pen­dakis is an Asso­ciate Pro­fes­sor of The­o­ry and Rhetoric at Brock Uni­ver­si­ty and a Research Fel­low at the Shang­hai Uni­ver­si­ty of Finance and Eco­nom­ics. His essays on top­ics rang­ing from dialec­tics to plas­tics have appeared in South Atlantic Quar­ter­ly, Jacobin, Third Text, E-Flux, Crit­i­cal Inquiry, and oth­er jour­nals. He is also a co-edi­tor of Con­tem­po­rary Marx­ist The­o­ry: A Read­er, The Blooms­bury Com­pan­ion to Marx, and the John Hop­kins Guide to The­o­ry.

Andrew Pen­dakis est pro­fesseur agrégé de Théorie et de Réthorique à Brock Uni­ver­si­ty ain­si que mem­bre de l’Université de finances et d’économie de Shangaï. Ses essais sur des sujets allant de la dialec­tique au plas­tique ont paru dans South Atlantic Quar­ter­ly, Jacobin, Third Text, E-Flux, Crit­i­cal Inquiry et autres jour­naux académiques. Il est égale­ment co-édi­teur de Con­tem­po­rary Marx­ist The­o­ry: A read­er, The Blooms­bury Com­pan­ion to Marx, et du Johns Hop­kins Guide to The­o­ry.


Kaitlin Pomer­antz is a visu­al artist, writer and edu­ca­tor based in Philadel­phia. Her inter­dis­ci­pli­nary work explores tran­si­tion­al land­scape, land use, and the rela­tion­ship between humans and nature. Pomer­antz has recent­ly par­tic­i­pat­ed in place-based res­i­den­cies includ­ing Land Arts of the Amer­i­can West (Texas and South West USA), Cab­in Time (Sier­ra Nevadas) and Lugo Land (Lugo, Italy). She has most recent­ly shown work at Sier­ra Neva­da Col­lege, Neva­da; Texas Tech Muse­um, Lub­bock, Texas; Fjord Gallery and Lit­tle Berlin, Philadel­phia. Pomer­antz was part of Philadelphia’s pub­lic art fes­ti­val, Mon­u­ment Lab, for which she did a project about stoops. Pomer­antz is co-facil­i­ta­tor of the botan­i­cal arts project, WE THE WEEDS and an edi­tor at Title Mag­a­zine. She received her BA in art his­to­ry from Uni­ver­si­ty of Chica­go, a post-bac­calau­re­ate cer­tifi­cate in paint­ing from Pafa, and her MFA in inter­dis­ci­pli­nary visu­al art from Uni­ver­si­ty of Penn­syl­va­nia. She has taught and lec­tured at Pafa, Moore Col­lege of Art, Uni­ver­si­ty of Penn­syl­va­nia and Haver­ford Col­lege.

Kaitlin Pomer­antz est artiste visuelle, auteure, et édu­ca­trice basée à Phi­lapdel­phie. Son tra­vail inter­dis­ci­plinaire explore le paysage tra­di­tion­nel, l’utilisation du ter­rain et la rela­tion entre les humains et la nature. Pomer­antz a récem­ment par­ticipé à des rési­dences sur site tels que Land Arts of the Amer­i­can West (au Texas et dans le sud-ouest des Etats-Unis), Cab­in Time (Sier­ra Neva­da), et Lugo Land (à Lugo en Ital­ie). Plus récem­ment elle a exposé des oeu­vres au Sier­ra Neva­da Col­lege dans le Neva­da, au Texas Tech Muse­um de Lub­bock au Texas, à la Fjord Gallery et à Lit­tle Berlin à Philadel­phie. Pomer­antz a fait par­tie du Mon­u­ment Lab au fes­ti­val d’art pub­lic de Philadel­phie pour lequel elle a réal­isé un pro­jet sur les véran­das. Pomer­antz est co-ani­ma­trice du pro­jet d’art botanique, WE THE WEED et éditrice à Title Mag­a­zine. Elle a reçu sa license en his­toire de l’art à l’Université de Chica­go, un cer­ti­fi­cat post-bac­calau­réat en pein­ture de Pafa et son MFA en art visuel inter­dis­ci­plinaire de l’Université de Penn­syl­vanie. Elle a enseigné et don­né des con­férences à Pafa, au Moore Col­lege of Art, à l’Université de Penn­syl­vanie et à Haver­ford Col­lege.


Seb Roberts is a com­pos­er and sound engi­neer based in Toron­to, Cana­da. He is cur­rent­ly com­plet­ing his MA stud­ies at York University’s Human­i­ties Depart­ment. In Novem­ber of 2018, his impro­vi­sa­tion duo with Juliana Piva­to, Pri­vate Robots, will release their debut album, Poets Bar­rio TV, on Montréal’s Squint _ _ _ _ _ _ _ Press.

Seb Roberts est un com­pos­i­teur et ingénieur du son basé à Toron­to au Cana­da. Il ter­mine actuelle­ment ses études de maîtrise au départ­ment des human­ités à York Uni­ver­si­ty. En novem­bre 2018, son duo d’improvisation avec Juliana Piva­to, “Pri­vate Robots”, sor­ti­ra son pre­mier album, Poet Bar­rio TV, chez Squint _ _ _ _ _ _ _ Press de Mon­tréal.


Col­in Williamson is an Assis­tant Pro­fes­sor of Film and Screen Stud­ies at Pace Uni­ver­si­ty (NYC). His research focus­es on ani­ma­tion and spe­cial effects, ear­ly cin­e­ma, media archae­ol­o­gy, film the­o­ry, and non­fic­tion film. He is the author of Hid­den in Plain Sight: An Archae­ol­o­gy of Mag­ic and the Cin­e­ma (Rut­gers Uni­ver­si­ty Press, 2015), and has pub­lished arti­cles and essays in such edit­ed col­lec­tions and jour­nals as Think­ing in the Dark: Cin­e­ma, The­o­ry, Prac­tice (Rut­gers Uni­ver­si­ty Press, 2016), ani­ma­tion: an inter­dis­ci­pli­nary jour­nalLeonar­do: Jour­nal of Arts, Sci­ences, and Tech­nol­o­gy, and The Mov­ing Image.

Col­in Williamson est pro­fesseur adjoint d’études du film et de l’écran à Pace Uni­ver­si­ty (NYC). Sa recherche se con­cen­tre sur l’animation, les effets spé­ci­aux, les débuts du ciné­ma, l’archéologie des média, la théorie du film, et le film de non-fic­tion. Il est l’auteur de Hid­den in Plain Sight: An Archae­ol­o­gy of Mag­ic and the Cin­e­ma (Rut­gers Uni­ver­si­ty Press, 2015) et il a pub­lié des arti­cles et des essais dans des col­lec­tions et jour­naux académiques tels que Think­ing in the Dark: Cin­e­ma, The­o­ry, Prac­tice (Rut­gers Uni­ver­si­ty Press, 2016), Ani­ma­tion: an Inter­dis­ci­pli­nary Jour­nal, Leonar­do: Jour­nal of Arts, Sci­ences, and Tech­nol­o­gy et The Mov­ing Image.