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Contributors

Kat­ri­na Sark teach­es Cul­tur­al Stud­ies, Gen­der and Media Stud­ies, and Ger­man­ic and Slav­ic Stud­ies at the Uni­ver­si­ty of Vic­to­ria. She is the Founder of the Cana­di­an Fash­ion Schol­ars Net­work, and orga­nizes the annu­al fash­ion sym­posia across Cana­da. Her overview of the Cana­di­an Fash­ion Schol­ars Net­works focus­es on the impor­tance and chal­lenges of build­ing net­works and com­mu­ni­ties of schol­ar­ship and col­lab­o­ra­tions, the his­to­ry of estab­lish­ing a net­work of fash­ion schol­ars and pro­fes­sion­als in Cana­da, and the impor­tance of cham­pi­oning Cana­di­an fash­ion stud­ies, fash­ion design, and fash­ion cul­ture nation­al­ly and inter­na­tion­al­ly.

Kat­ri­na Sark enseigne les Etudes Cul­turelles, les Etudes du Genre et des Médias, et les Etudes Slaves et Ger­maniques à l’Université de Vic­to­ria. Elle est la fon­da­trice du Cana­di­an Fash­ion Schol­ars Net­work. Son tra­vail au Cana­di­an Fash­ion Schol­ars Net­work met l’accent sur l’importance et les dif­fi­cultés d’établir des réseaux et des com­mu­nautés de recherche et de col­lab­o­ra­tion, sur l’histoire de l’établissement d’un réseau de chercheurs et de pro­fes­sion­nels de la mode au Cana­da, et sur l’importance de pro­mou­voir les études cana­di­ennes de la mode, le dessin de mode et la cul­ture de la mode aux niveaux nation­al et inter­na­tion­al.


Ele­na Siemens is Asso­ciate Pro­fes­sor in the Depart­ment of Mod­ern Lan­guages and Cul­tur­al Stud­ies, Uni­ver­si­ty of Alber­ta. Her research and teach­ing address Visu­al Cul­ture, Urban Spaces, Per­for­mance, Fash­ion Media, Cre­ative Non-Fic­tion, and Crit­i­cal The­o­ry. Her recent pub­li­ca­tions include Street Fash­ion Moscow (2017), The­atre in Pass­ing 2: Search­ing for New Ams­ter­dam(2015), and edit­ed col­lec­tions on Sub­jec­tive Fash­ion(2017) and Stirred Mem­o­ries and Dreams(2016). Her recent curat­ed stu­dent exhibits include Café Coun­ter­cul­ture (2018), Rev­o­lu­tion 100(2017), andFash­ion Lounge(2016). Cur­rent­ly, she is work­ing on her next exhib­it deal­ing with trav­el and migra­tion, writ­ing a con­fer­ence paper for a the­atre trans­la­tion con­fer­ence in Esto­nia, and plot­ting a new book enti­tled Stag­ing Fash­ion.

Ele­na Siemens est pro­fesseure agrégée dans le départe­ment de Langues Mod­ernes et d’Etudes Cul­turelles de l’Université d’Alberta. Sa recherche et son enseigne­ment con­cer­nent la Cul­ture Visuelle, les Espaces Urbains, le Spec­ta­cle, la Créa­tion non-romanesque et la Théorie Cri­tique.  Ses pub­li­ca­tions les plus récentes inclu­ent Street Fash­ion Moscow  (2017), The­atre in Pass­ing 2: Search­ing for New Ams­ter­dam(2015), et l’édition des col­lec­tions Sub­jec­tive Fash­ion(2017)  et Stirred Mem­o­ries and Dreams(2016). Elle a égale­ment dirigé des expo­si­tions d’étudiants qui inclu­ent Café Coun­ter­cul­ture(2018), Rev­o­lu­tion 100(2017) et Fash­ion and Lounge(2016). Elle tra­vaille actuelle­ment sur sa prochaine expo­si­tion qui trait­era du voy­age et de la migra­tion, elle rédi­ge égale­ment une com­mu­ni­ca­tion pour une con­férence sur la tra­duc­tion théâ­trale qui se tien­dra en Estonie et elle pré­pare un nou­veau livre qui sera inti­t­ulé Stag­ing Fash­ion.


Kathryn Franklin is a Ph.D. can­di­date in the Human­i­ties at York Uni­ver­si­ty and works as an Instruc­tor at the Cen­tre for Teach­ing and Learn­ing at the Uni­ver­si­ty of Toron­to, Scar­bor­ough cam­pus. Her research explores how the lan­guage of glam­our per­me­ates the nar­ra­tives of var­i­ous cities, with a spe­cif­ic focus on Toron­to. Her work has been fea­tured in Tran­scUl­tur­Al (2016), Inter­na­tion­al Jour­nal of Fash­ion Studies (2016), The Jour­nal of Cura­to­r­i­al Stud­ies(2013), and World Film Loca­tions: Berlin (2012). She also served as a co-edi­tor at Des­cant Mag­a­zineand guest-edit­ed its 2014 spe­cial issue on Berlin. She is the 2018-19 Christo­pher Ish­er­wood Fel­low at the Christo­pher Ish­er­wood Foun­da­tion.

Kathryn Franklin est doc­tor­ante en Human­ités à l’Université York et enseigne au Cen­ter for Teach­ing and Learn­ing à l’Université de Toron­to, cam­pus de Scar­bor­ough. Sa recherche explore la manière dont le lan­gage de la mode imprègne la nar­ra­tion de plusieurs villes, avec une con­cen­tra­tion spé­ciale sur Toron­to. Son tra­vail a été présen­té dans Tran­scUl­tur­Al(2016), Inter­na­tion­al Jour­nal of Fash­ion Stud­ies(2016), The Jour­nal of Cura­to­r­i­al Stud­ies(2013) et World Film Loca­tion: Berlin(2012). Elle a tra­vail­lé comme co-éditrice à Des­cant Mag­a­zineet a été invitée à éditer son numéro spé­cial de 2014 sur Berlin. Elle est la déten­trice de la bourse Christophe Ish­er­wood à la Fon­da­tion Christophe Ish­er­wood pour 2018-2019.


Jill Harbin is com­plet­ing her under­grad­u­ate degree in Eng­lish and Psy­chol­o­gy at the Uni­ver­si­ty of Alber­ta. Her inter­ests include cre­ative writ­ing, par­tic­u­lar­ly free verse poet­ry, and abstract col­lage art. She also loves pho­tog­ra­phy, trav­el, and dance.


Susan Ingram is Asso­ciate Pro­fes­sor in the Depart­ment of Human­i­ties at York Uni­ver­si­ty, Toron­to, where she coor­di­nates the Grad­u­ate Diplo­ma for Com­par­a­tive Lit­er­a­ture and is affil­i­at­ed with the Cana­di­an Cen­tre for Ger­man and Euro­pean Stud­ies and the Research Group on Lan­guage and Cul­ture Con­tact. She is the gen­er­al edi­tor of Intel­lect Book’s Urban Chic series and the co-author of the vol­umes on Berlin, Vien­na, and Los Ange­les. A past pres­i­dent of the Cana­di­an Com­par­a­tive Lit­er­a­ture Asso­ci­a­tion, her research inter­ests revolve around the insti­tu­tions of Euro­pean cul­tur­al moder­ni­ty and their lega­cies.

Susan Ingram est pro­fesseure agrégée dans le départe­ment des Human­ités à l’Université York de Toron­to où elle est coor­di­na­trice du Diplôme Supérieur de Lit­téra­ture Com­parée, elle est égale­ment affil­iée au Cen­tre Cana­di­en des Etudes Ger­maniques et Europénnes ain­si qu’au Groupe de Recherche sur le Con­tact de la Langue et de la Cul­ture. Elle est éditrice-en-chef de la série Intel­lect Book’s Urban Chic et co-auteure des vol­umes sur Berlin, Vienne et Los Ange­les. Anci­enne prési­dente de l’Association Cana­di­enne de Lit­téra­ture Com­parée, sa recherche s’intéresse aux insti­tu­tions de la moder­nité cul­turelle européenne et à leur héritage.


Jaclyn Mar­cus is a Ph.D. can­di­date at Ryer­son Uni­ver­si­ty and York University’s joint Com­mu­ni­ca­tion and Cul­ture pro­gram, con­duct­ing research focused on the inter­sec­tions between fash­ion and lit­er­a­ture. Under the super­vi­sion of Dr. Irene Gam­mel, Jaclyn con­duct­ed research on the impact of dress on the friend­ships and social iden­ti­ties of young female char­ac­ters in 20th-cen­tu­ry lit­er­a­ture as part of her M.A. in Fash­ion at Ryer­son Uni­ver­si­ty. Jaclyn joined Ryer­son University’s Mod­ern Lit­er­a­ture and Cul­ture Research Cen­tre in 2016 and holds the role of edi­to­r­i­al assis­tant for Fash­ion Stud­ies, co-found­ed and co-edit­ed by Dr. Ben Bar­ry and Dr. Ali­son Matthews David, the first open-access jour­nal in the trans­dis­ci­pli­nary field of fash­ion.

Jaclyn Mar­cus est doc­tor­ante dans le pro­gramme com­mun de Com­mu­ni­ca­tion et Cul­ture de l’Université Ryer­son et de l’Université York, sa recherche se con­cen­tre sur l’intersection entre la mode et la lit­téra­ture. Sous la direc­tion du Dr. Irene Gram­mel, Jaclyn a pour­suivi un pro­jet de recherche sur l’impact de l’habillement sur les ami­tiés et les iden­tités sociales chez les per­son­nages de jeunes femmes dans la lit­téra­ture du XXe siè­cle dans le cadre de sa maîtrise sur la Mode à l’Université Ryer­son. Jaclyn a rejoint le Cen­tre de Recherche sur la Lit­téra­ture et la Cul­ture Mod­ernes de l’Université Ryer­son en 2016 et occupe la posi­tion d’assistante-éditrice pour Fash­ion Stud­ies, co-fondé et co-édité par les Drs. Ben Bar­ry et Alli­son Matthews David, le pre­mier jour­nal académique à accès libre dans le domaine inter­dis­ci­plinaire de la mode.


Julia Petrov is Cura­tor of West­ern Cana­di­an His­to­ry at the Roy­al Alber­ta Muse­um. Her research inter­ests include the ten­sions between live­li­ness and death­li­ness in muse­um dis­plays of fash­ion, the rep­re­sen­ta­tion of dress in texts and images in the long 19th cen­tu­ry, and gen­dered dress norms. She co-edit­ed the Rout­ledge vol­umes The Thing About Muse­ums(2011) and Nar­rat­ing Objects, Col­lect­ing Sto­ries(2012) and edit­ed a spe­cial issue of the jour­nal Cloth­ing Cul­turesin 2016. Anoth­er co-edit­ed vol­ume, Fash­ion­ing Hor­ror, was pub­lished by Blooms­bury in Decem­ber 2017.

Julia Petrov est cura­trice de la sec­tion de West­ern Cana­di­an His­to­ry au Roy­al Alber­ta Muse­um. Sa recherche s’intéresse aux ten­sions entre les références à la vie et à la mort dans les expo­si­tions de mode des musées, à la représen­ta­tion de l’habillement au cours du long XIXe siè­cle, et aux dif­férences de normes dans l’habillement mas­culin et féminin. Elle a co-édité les vol­umes The Thing About Muse­um(2011) et Nar­rat­ing Objects, Col­lect­ing Sto­ries (2012) chez Rout­ledge, et édité un numéro spé­cial du jour­nal Cloth­ing Cul­turesen 2016. Un autre vol­ume co-édité, Fash­ion­ing Hor­ror, a été pub­lié chez Blooms­bury en décem­bre 2017.


Suzi Web­ster is a Van­cou­ver-based con­tem­po­rary mul­ti-media artist and design­er, an inno­va­tor of fash­ion, tech­nol­o­gy, and con­cep­tu­al fash­ion, and an edu­ca­tor at Lan­gara Col­lege in Van­cou­ver. Most of her work explores tech­nol­o­gy, being, and the body. Inter­dis­ci­pli­nary in nature, Webster’s sculp­tur­al pieces crit­i­cal­ly inves­ti­gate inter­sec­tions between object and per­for­mance, fash­ion and com­put­ing, the body and its con­text, pub­lic and pri­vate. Webster’s work has been exhib­it­ed and pub­lished inter­na­tion­al­ly in Europe, the Unit­ed King­dom, South Africa, and North Amer­i­ca. She com­plet­ed an MFA Media at the Slade in Lon­don, UK, holds a BFA from Emi­ly Carr Uni­ver­si­ty, and a diplo­ma from Lan­gara Col­lege. Her recent work, enti­tled Dis­turbed Net­works, was recent­ly on dis­play at the Cod­ed Threadsexhi­bi­tion of tex­tiles and tech­nol­o­gy at the West­ern Gallery in Belling­ham, Wash­ing­ton. She is cur­rent­ly work­ing on two com­mis­sions for the per­ma­nent col­lec­tion of the Muse­um of Sci­ence and Indus­try in Chica­go with an exhi­bi­tion open­ing in March 2019.

Suzi Web­ster est une artiste et dessi­na­trice de mul­ti-médias con­tem­po­raines basée à Van­cou­ver. Inno­va­trice dans les domaines de la mode, de la tech­nolo­gie et de la con­cep­tu­al­i­sa­tion de la mode, elle est égale­ment enseignante au Lan­gara Col­lege à Van­cou­ver. La plu­part de son tra­vail explore le rap­port entre la tech­nolo­gie, l’être et le corps. Inter­dis­ci­plinaires par nature, les oeu­vres sculp­turales de Web­ster exam­i­nent de façon cri­tique l’intersection entre l’objet et le spec­ta­cle, la mode et l’informatique, le corps et son con­texte pub­lic et privé. Le tra­vail de Web­ster a été exposé et pub­lié inter­na­tionale­ment en Europe, au Roy­aume-Uni, en Afrique du Sud et en Amérique du Nord. Elle a com­plété un MFA sur les Médias à la Slade School of Fine Arts de Lon­dres au Roy­aume-Uni et détient un BFA de l’Université Emi­ly Carr ain­si qu’un diplôme de Lan­gara Col­lege. Sa créa­tion la plus récente, inti­t­ulée Dis­turbed Net­work a récem­ment été présen­tée dans le cadre de l’exposition Cod­ed Threads con­scacrée aux tex­tiles et la tech­nolo­gie à la West­ern Gallery de Belling­ham dans l’Etat de Wash­ing­ton. Elle tra­vaille en ce moment sur deux oeu­vres com­mis­sion­nées pour la col­lec­tion per­ma­nente du Musée de la Sci­ence et de l’Industrie de Chica­go dont l’exposition s’ouvrira en Mars 2019.